Täpsemalt postbiootilistest metaboliitidest:

Meie tervise unustatud kangelased

 

Postbiootilised metaboliidid on kasulike bakterite toodetud biokeemilised ühendid, mis meie organismi kaitsevad ja taastavad. Nimelt on meie soolestikus loomulikult leiduvatel bakteritel asendamatu roll selliste ühendite tootjana, mis paljusid meie organismi eluliselt tähtsaid funktsioone reguleerivad.

Mitmekesisus ja postbiootikumid: Erinevad bakterid toodavad erinevaid metaboliite. Seetõttu on mitmekesine, paljudest erinevate probiootilistest bakteritest koosnev mikrobioom tervislikum ja tagab ka inimese tugevama tervise. Dr. OHHIRA® probiootikumid on mitmetüvelised – neis on kaksteist probiootikumibakterite tüve, mis võimaldavad toota suurt hulka erinevaid postbiootikume.

Neid aineid kutsutakse ühiselt postbiootilisteks metaboliitideks.

Need jaotuvad laiadesse kategooriatesse, millest mõned on järgnevad:

  • bakteriotsiinid (kaitsvad ühendid, mis raskendavad halbade bakterite elutegevust)
  • ensüümid (aitavad seedida toitu, vabaneda toksiinidest ja osalevad teistes ainevahetusprotsessides)
  • vitamiinid (näiteks B- ja K-vitamiin)
  • aminohapped (valkude „ehituskivid“)
  • virgatsained (edastavad sõnumeid närvide ja aju vahel ja võivad isegi söögiisu mõjutada)
  • immuunsüsteemi ühendid (toetavad organismi immuunrakke)
  • lühikese ahelaga rasvhapped (neid toodetakse kiudainetest ja need toetavad soole limaskesta tervist)
  • lämmastikoksiid (asendamatu südame-veresoonkonna tervise jaoks)
  • orgaanilised happed (nagu fulvohape ja huumushape. Need on kombineeritud mineraalidega, et tagada parem imenduvus ja aidata säilitada soolestikus õiget pH-taset)

Postbiootikumide puuduse korral kannatab meie tervis: Elujõuline ja loomulikult mitmekesine soolebakterite kooslus (st terve mikrobioom) toodab kõiki organismile vajalikke postbiootikume. Aga kui organismis on vähem bakteriperekondi, väheneb ka postbiootikumide mitmekesisus, mis mõjutab meie vitaalsust. Kahjuks vähendavad soolebakterite mitmekesisust paljud erinevad tegurid nagu suitsetamine, enamik ravimeid, joogivees sisalduv kloor, rämpstoit ja olmekeemia.

Postbiootikumide taseme tõstmine: Naturaalselt kääritatud toitude tarvitamine toetab meie soolebaktereid ja viib organismi käärimisel moodustunud postbiootikume. Mida mitmekesisemad on kääritatud toidud, seda suurem on ka erinevate postbiootikumide hulk. Seda teadis ka Dr. Ohhira, kui ta ainsa postbiootikume sisaldava toidulisandi välja töötas. Ta pakkus 12 tõestatud kasulike omadustega probiootikumitüvele (tervislikele bakteritele) kümneid terviktoiduaineid (nt puuviljad, köögiviljad, vetikad, seened ja ürdid), mis seejärel läbisid 3-aastase kääritamise, et saavutada oma imeline kogu organismi tervist hoidev toime.

Probiootikumide tervise kaitseks kasutamise ja sellealase uurimistöö teerajaja dr. Iichiroh Ohhira tõestas seda, mida nüüd ka teadus kinnitab – et enamik probiootikumide tervist ja elujõudu toetavatest toimetest peitub taastava mõjuga probiootilistes metaboliitides, mis moodustuvad tema ainulaadse 3-aastase käärimisprotsessi käigus.