teadliku toitumiseni

Teekond teadliku toitumiseni

Kolm kuud tagasi, kui olin läbinud soolte- ja maksapuhastuse, tundsin, et olen valmis proovima vegan toitumist ja mida see endast kujutab. Pidasin poolteist nädalat vastu, sest enesetunne muutus iga päevaga kehvemaks. Energiat polnud, jube väsimus, mitte midagi teha ei tahtnud ega jõudnud. Seedimine tuksis, meeletud gaasid, kõht punnis, väga ebamugav oli olla.

Esimese asjana haarasin Dr.OHHIRA® prebiootilise pasta järele. Umbes nädalaga oli seedimine korras ja enesetunne palju parem. Küll aga jäi närima väsimus ja jõetus. Tundsin, et see ei ole päris mina ja mul jääb midagi kahe silma vahele. Aega möödus, kuid seis oli sama. Lõpuks pöördusin toitumisterapeudi juurde ja sain teada, et mul on tekkinud juurde rida toidutalumatuseid, mistõttu oli mul vegan toitumisega tutvudes enesetunne väga raske.

Veganina tarbisin ma teadmatult palju neid toiduaineid, mille suhtes mul tegelikult oli tekkinud talumatus. Mul läheb teine nädal teadlikku toitumist ja igasugune väsimus ja jõetus on kadunud. Mul on kerge olla, ma ei ole hommikul ärgates väsinud ja tunnen end väga mõnusalt. Me peame tarbima neid asju, mis meie kehale sobivad ja ma soovitan kõigil see endale selgeks teha.

Kui meil on toidutalumatus, millest me pole teadlikud, siis on mõned sümptomid, mille järgi seda võiks vaatlema hakata – väsimus, motivatsioonipuudus, seedehäired, ’’kohev’’ keha. Nimelt lükkab organism kehale talumatu toidu rasvkoesse, et säästa organeid. Selle tulemusena me ei saa aru, miks me kaalus juurde võtame ja miks me kaalust alla ei võta, kui enda arvates tervislikumalt toituma oleme hakanud. Vale toidu söömine talletub rasvkoesse 16 kuuks. Kui me ei pane tähele, et meil on mõne toiduaine suhtes talumatus, siis tervis halveneb aeglaselt, kuid järjepidevalt. Lõpuks tekib talumatusi juurde ja keha funktsioonid võivad hakata häiruma või mõnede organite töö jääb nõrgemaks.

Mis mind üllatas, oli Dr.OHHIRA® prebiootilise pasta mõju. Ma sõin pasta võtmise ajal minu organismi koormavaid toiduaineid, kuid mul oli kordades parem olla kui siis, kui ma pastat ei tarbinud. Mis näitas mulle, et ükskõik, mis probleemiga me kimpus ei ole, probiootikumid aitavad soolestikus alati suurema tulekahju ära hoida. Vahel piisabki ainult nendest, kuid teinekord peab oma keha suhtes tähelepanelikum olema ja edasi uurima.

Liisi Laaneoks

Postita kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.

0