5 soovitust, kuidas viiruseperioodil enda ja oma pere tervist toetada

Kestev pandeemia ja aastaaegade vaheldumine on tugeva immuunsüsteemi olulisuse eriliselt fookusesse tõstnud, kuid tegelikult on see ülimalt tähtis kogu aeg ja sellega peaks teadlikult tegelema igapäevaselt. Kuigi on asju mille üle meil kontroll puudub, on hea uudis see, et leidub siiski paljutki, mida saame jälgida ja ette võtta, et oma tervist toetada. Näiteks saame jälgida, mida sööme, milliseid toidulisandeid tarbime ning kuidas suhtume oma keha heaolusse üldiselt.

 

Täna on tähtsam kui kunagi varem, võtta vastutus oma tervise eest enese kätte ning seada nii enda, kui oma perekonna tervis pririoteediks. Kuigi see, mis hetkel meie ümber toimub, võib kohati tunduda üle jõu käivana, ei pea oma pere tervise eest hoolitsemine seda teps mitte olema.

 

Allpool on mõningad näpunäited, kuidas hoida ennast ja oma lähedased tervete ning õnnelikena:

 

1. Olge aktiivsed ja veetke rohkem aega õues

Nii täiskasvanutele kui lastele, on väga oluline viibida värskes õhus ja võimaldada oma kehale päeva jooksul piisavalt liikumist, eriti nüüd, kui veedame rohkem aega istuvates tingimustes kodust tööd tehes või kaugõppes. Lapsed peaksid vähemalt ühe tunni päevas võtma osa tegevusest, mis tõstaks nende pulssi. Kui kehalise kasvatuse tunde ei toimu või grupitreeningutel osalemine on piiratud, võib näiteks minna suusatama, uisutama, kelgumäele, loodusesse kõndima, miks mitte, hullata näiteks värskes õhus sõprade või lemmikloomaga või kasutada võimalust osaleda virtuaalsetel fitness-treeningutel.

 

2. Joo piisavalt vett

Hüdreerituna püsimine on oluline osa sellest, et su keha funktsioneeriks korralikult. Vesi on märkimisväärne mõjuallikas energiatasemele, aju funktsioonile ning üldisele tervisele. Kui piisava veekoguse tarbimist on raske meeles pidada, püüa teha oma töös iga tunni järel pause ja igal pausil tarbida ka klaasi puhast vett.

Laste jaoks võid vee joomist suurendada mõnel järgneval loomingulisel viisil:
* kasuta mõnda vahvat kõrt,
* jääta vett lõbusatesse kujunditesse ning lisa nende joogi sisse,
* maitsesta vett puuviljatükikestega,
* lisa väike kogus mahla.

 

3. Söö hästi tasakaalustatud toiduaineid

Vaatamata sellele, et praeguses olukorras ei pruugi sa külastada toidupoode nii tihedalt kui varem, võib tervislike toitude valimine pisut keerulisemaks osutuda, anna endast siiski parim! Kui sul on sügavkülmas ruumi, kasuta seda ära külmutatud puuviljade ning köögiviljade jaoks, mis on pakendatud kohe peale korjet värskena ning kiirkülmutuse abil on neis säilinud enamik kasulikest toitainetest. Need annavad samaväärse toitainete sisalduse, kui värske kraam, kuid säilivad kauem.

 

4. Jälgi magamamineku rutiini tagades rohkem uneaega

Piisav uni on tähtis energiataseme võimendamiseks ning samuti annab see meile parema keskendumisvõime terveks päevaks. Kui magama jäämine osutub keerukaks nii sulle endale kui lastele, proovige end varem magama sättida. Regulaarne magamamineku rutiin aitab kergemini uinuda, sest keha on juba eelnevalt teadlik uneajast.

 

5. Kasuta ennetava meditsiini tehnikat ning tõsta oma immuunsust  kõrgkvaliteetsete toidulisanditega

Ross Pelton, Apteeker ja EFI teadusdirektor soovitab:
C-vitamiin on üks parimatest immuunsüsteemi võimendajatest. Õigupoolest, C-vitamiini puudumine muudab meid isegi haiguste osas vastuvõtlikumaks. Igapäevane C-vitamiini tarbimine on vajalik kuna meie keha seda ise ei tooda. Kõrge C-vitamiini sisaldusega on näiteks apelsinid, greip, mandariinid, maasikad, paprika, spinat, lehtkapsas ning brokoli. Kui otsustad omandada oma vajaliku C-vitamiini koguse toidust, siis eelista kindlasti orgaanilist ja pestitsiidivaba kraami. Kui aga võtad C-vitamiini toidulisandina, siis eelista liposoomset, sest see imendub paremini ega koorma organismi. Soovituslik kogus C-vitamiini on 500 kuni 1000 mg kaks korda päevas.

Probiootikumid on kasulikud bakterid, mis on hädavajalikud nii meie soolestiku kui immuunsüsteemi jaoks. Arvestades, et 80% meie immuunrakkudest asuvad soolestikus, on mõistlik toetada seda tarbides piisavas koguses kasulikke baktereid. Uuringud on täheldanud, et kõrgkvaliteetsed probiootikumid toimivad väga efektiivselt immuunsusega seotud haiguste ja viirusinfektsioonidega ning aitavad ennetada ja ravida hooajalisi allergianähtusid. Võtke kõrgkvaliteetset probiootikumi igapäevaselt, soovitatavalt fermenteeritud köögiviljade ekstraktiga Dr.OHHIRA® probiootilisi toidulisandeid, milles sisalduvad nii postbiootilised metaboliidid, probiootikumid kui ka prebiootikumid.

Tsink on erakordselt oluline mineraal, mille me oma toidust omastame ning see aitab meie kehal toota immuunrakke. Uuringud näitavad, et tsink omab tähtsat rolli viirusinfektsioonidesse haigestumise riski vähendamises, tõsiduses ning kestuses. Tsink sisaldab antioksüdante ja põletikuvastaseid aineid. Isegi kerge tsingipuudus võib tekitada immuunsuse düsfunktsiooni. Soovitav kogus: 10-25 mg igapäevaselt.

 

Allikas: Ross Pelton, Essential Formulas

Submit a Comment

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga