Kas probiootikumid võivad peatada naha vananemise?

juuli 2, 2019 | Määramata, Toidulisandid

Oleme omal nahal kogenud, et probiootikumide võtmine hoiab meie kõhud tervete ja õnnelikena, kuid teadlased on avastanud, et igapäevane probiootikumide manustamine võib mõjuda äärmiselt kasulikult naha välimusele. Tegemist pole lihtsalt turundustrikiga vaid hiljuti avaldatud uuring näitas, et pärast 12-nädalast regulaarset probiootikumide manustamist vähenes uuringus osalejatel kortsude sügavus ning naha sära ja elastsus suurenesid vastavalt 17 ja 22 protsenti.

Mikrobioomi mõjust nahale

Kui seedeelundkonnas toimuvad kõik protsessid õigesti ja korrapäraselt, eemalduvad üleliigsed tooted ja toksiinid kehast naha asemel hoopis sisikonna kaudu. Just, ja siin me olime, süüdistamas vistrike tekkes šokolaaditahvlit. Tegelikkuses võib selle taga olla hoopis kõht, mida ei oleks keegi varem osanud arvata. Nimelt ei saa 100% süüdistada seda, mida me täpselt sööme, vaid arvestama peab ka seda, kui hästi seda seedime (või mitte).

Kui sinu sisikonnas on ummistused, lisaks sellele ka aeglane ja ebatasakaalus mikrobioom, siis lahvatab seal põletik, mis võib end väljendada ebameeldivates nahamuredes nagu ekseem ja psoriaas. Seega ei too kõhupiirkonna ebakorrapärane töö endaga kaasa vaid vistrikke, vaid ka kuiva, kortsulise, elujõuetu ja paistes jume.

Probiootikumides sisalduvad spetsiifilised bakterid tunduvad stimuleerivat enam regulatiivseid või rahustavaid immuunrakke ja hoiavad põletikke eemal,“ selgitab toitumisterapeut Natalie Lamb.  „Kusjuures, uuringud on ka näidanud, et need võivad vähendada aknet, mida põhjustab liigne rasutootmine nahas. Seda vallandab tavaliselt stress ning viimane mõjub omakorda häirivalt soolestiku mikrobioomile. Traditsiooniliselt on inimesed igapäevaselt söönud kääritatud toite ning mitte puutunud kokku keskkonnast või elustiilist tingitud faktoritega, mis võivad häirida kõhu mikrobioomi nagu antibiootikumid, saastatus, ebatervislik toit ja krooniline stress.“

Lisaks stressile avaldab mõju ka vanus. Me juba teame, et nahas hakkab alates 20ndate eluaastate teisest poolest vähenema kollageeni tase. Täpselt sama teeb ka kõhu mikrobioota mitmekesisus ja koostis. Kui sa ei jälgi antioksüdantide, kiudainete ja kasulike rasvhapete rohket toitumisplaani või kannatad stressi, ärritunud soole sündroomi käes või elad ülimalt päikselises või tugevalt saastatud piirkonnas, siis suure tõenäosusega avaldad suurt soovimatut survet just oma mikrobioomile

Superbakterid

Lactobacillus ja Bifidobacterium nime kandvad bakterid on kaks kõige laialdasemalt kasutusel olevat ning nendega on juba seotud ka hulgaliselt avalduvaid nahahoolduse uuringuid.  

Bifidobacterium breve nime kandva bakteri kohta, mis sisaldub ka Dr.OHHIRA® probiootikumide koostises,  on välja toodud, et see suudab ennetada fotovananemist ning mõjub leevendavat rosaatsea sümptomitele.

 

Lactobacillus plantarumi osas, mis on samuti Dr.OHHIRA® probiootikumide koostises, on aga leitud, et see parandab naha niiskustaset, mõjub positiivselt kortsudele, naha särale ja elastsusele.“

Kui kiiresti näeb tulemusi?

Just nagu iga nahahooldusega pead ka probiootikume vähemalt kuu aega sööma (ehk ühe täieliku nahatsükli jooksul), enne kui esimesi tulemusi näed. Soovitatavalt aga 3 kuud, et mikrobioom jõuaks täielikult tasakaalu saavutada ja heade bakterite tasakaal oleks piisav ning elujõuline, et edasi omal jõul jätkata. Hiljuti läbiviidud 12-nädalased testid näitasid, et tulemused läksid ajaga üha paremaks. See kõik oleneb päevasest probiootikumide doosist ja loomulikult ka sellest kui terve või kui ebakorrapärane sinu soolestiku toimimine enne probiootikume tarbima hakkamist oli. Lisaks sellele, otsi pakenditelt ka märksõnu, näiteks, kui palju elusorganisme konkreetsetes probiootikumides sisaldub ja missuguseid baktereid on täpselt kasutatud, et teha kindlaks, et saaksid täpselt neid aineid, mida sinu nahk vajab. Dr.OHHIRA® probiootikumide koostise leiad siit.

Parima tulemuse saavutamiseks vaata üle ka oma menüü, et see sisaldaks probiootiliste bakterite ellujäämiseks vajalikul hulgal kiudaineid ning tarbi piisavas koguses vett. Nii garanteerid organismi korraliku toimimise ja aitad säilitada oma klaari nahka ja seda ajapikku aina tervemaks ja kaunimaks muuta.

 

Allikad:
Byrdie
Anne & Stiil

Teadusuuringud: 
Clinical Evidence of Effects of Lactobacillus plantarum on skin aging ,  Lee DE, Huh CS
Anti-Aging Effects of Probiotics, Sharma D, Kober MM, Bowe WP
Anti-Aging Effects of Probiotics, JDD

 

 

 

0 kommentaari

Postita kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

0