11 lihtsat sammu tervislikuma elustiili poole

11 lihtsat sammu tervislikuma elustiili poole

Tervisliku elustiili nõustaja Amie Valpone võitles 10 aastat erinevate väga keeruliste terviseprobleemide küüsis, nagu näiteks: Lyme tõbi, polütsüstiliste munasarjade sündroom, C-diff, rasvmaks, krooniline seenhaigus, lekkiva soole sündroom, hormonaalne ja bakteriaalne disbalanss. Kui arstid talle vaid 24h elulootust andsid, lubas neiu endale, et kui ta sellest olukorrast välja tuleb, pühendab ta kogu oma järgneva elu tervisliku elustiili viljelemisele, et ise täielikult terveneda ning oma kogemuste kaudu abistada ka teisi.

Tänaseks on Amie välja andnud raamatu “Eating Clean: The 21-day Plan to Detox, Fight Inflammation and Reset Your Body“, lisaks omab ta enda nimelist toitumis – ja tervisliku elustiili nõustamisteenust ning on kolumnist ning motivatsioonikõneleja.    

Muuhulgas on Amie suur Dr.OHHIRA® toodete austaja. Oma blogis kirjeldab ta, miks ta just Dr.OHHIRA® probiootikume eelistab ning annab 11 kasulikku nõuannet, kuidas alustada tervisliku elustiili viljelemisega, et ideaalset tervist ja tasakaalu saavutada ja seda säilitada

 

Mis on probiootikumid?

Olen viimastel aastatel iga päev probiootikume võtnud ning märganud, kui palju need minu enesetunnet mõjutavad. 

Kolm aastat tagasi kuulsin Dr.OHHIRA® probiootikumidest oma integratiivse meditsiini arstidelt ja teistelt toitumisspetsialistidelt, kes kõik üllatuslikult mulle Dr.OHHIRA® kaubamärki soovitasid… ja nii ma neid võtma hakkasin ega ole sellest ajast peale kordagi tagasi vaadanud. Möödunud on üle kolme aasta ning ma ei jäta päevagi vahele. Kui minu kliendid ja lugejad küsivad, millised probiootikumid mulle meeldivad, siis vastan alati, et need imelised „heade bakteritega” probiootikumid on mind tohutult aidanud. 

 

Miks mina neid nii väga armastan?  

Ma ei tea, kust alustada 🙂 

Esiteks, need probiootikumid kasvavad söötmel ega ole külmkuivatatud nagu kohalikus apteegis pakutavad. Need sisaldavad 12 probiootikumitüve, mis elavad orgaanilistest toitainetest teineteise kõrval, nii et need sinu soolestikuga hästi sobituks.  

Võtan ühe hommikul ja ühe õhtul tühja kõhuga, vähemalt 2–3 tundi pärast sööki.

 

Mis need probiootikumid üldse on ja miks me neid vajame? 

Probiootikumid on nn „sõbralik floora” või head bakterid ning need on meie immuunsüsteemi asendamatu osa. Nad takistavad seedekulglas halbade bakterite ja pärmseene (Candida) vohamist.   

Ideaalsel juhul oleks meie soolestiku sisepinnal neid häid baktereid 100 triljonit, kuid kui olete võtnud antibiootikume või teisi ravimeid, on neid arvatavasti palju vähem. Miks see nii on?

See on midagi, millest ma paar aastat tagasi teada sain, kuna võtsin nooremana tohutus koguses antibiootikume. Antibiootikumid ei erista häid ja halbu baktereid ning kõrvaldavad meie kudedest ja verest infektsiooni (bakterid), kuid need tapavad ka seedekulgla head bakterid. Ja kui me neid baktereid kvaliteetsete probiootikumide ja prebiootikumidega (kiudainerikas toit, mis võimaldab headel bakteritel kasvada ja paljuneda) sisaldava toiduga ei asenda, läheb teil nagu mul, kui mul arenes välja raske soolebakterite tasakaalutusseisund, mida nimetatakse düsbioosiks. Düsbioos tähendab soolestiku halbade bakterite ja pärmseene vohamist, mille tulemuseks on kehakaalu tõus, isud ja tursed. Tavapärane Ameerikalik toitumine sisaldab palju suhkrut, töödeldud toitu ja toksilisi lisaaineid, mis kõik seda tasakaalutusseisundit süvendavad. 

Selleks, et oma soolestikus prebiootikumide kõrget taset säilitada, söön ma puhast toitu (mitte midagi töödeldut) ning tervislikke orgaanilisi rasvu, rasvavaeseid valguallikaid, köögivilju ja täisteratooteid.

Minu arstid soovitavad mul alati enne sööki neid probiootikume ning seedeensüüme võtta. Tarvitan Digest Gold’i ning võtan seda enne toidukordi ja vahepalasid 2 kapslit, et toidu seedumist soodustada ja vältida suurte toiduosakeste soolde sattumist, mis põhjustab „lekkiva soole sündroomi”. 

Bakterite toime tagamiseks töötas dr Ohhira välja kaitsekesta, mis hoiab bakterid elus ning vabad kahjulikest patogeenidest. Juba mõni nädal pärast nende probiootikumidega alustamist olen nii mina kui ka minu kliendid end paremini tundnud. Tänu neile tillukestele probiootikumidele ei põe me kunagi külmetust ja meie immuunsüsteem on tippvormis. Need probiootikumid on nii head, et hakkasin neid andma ka oma vanematele, kes on küll 60dates eluaastates, kuid väga hea tervisega, ning soovin teha kõik, et nende immuunsüsteem oleks tugev ja valmis võitlema kõigi patogeenidega, millega nad toidu, keskkonna jms kaudu kokku puutuda võivad. Ka nemad võtavad iga päev kaks kapslit. 

Tarvitan ka Dr. OHHIRA 5 aastat fermenteeritud probiootikume (PS! Need on peagi saadaval ka Eestis). See toode on sama, mis Dr.OHHIRA® probiootikumid, kuid tänu kaks aastat pikemale fermenteerimisprotsessile on see tugevama toimega. Dr Ohhira soovitab seda tervisehäirete, näiteks ärritunud soole sündroomi korral. See leevendab minu IgA puudulikkust ning aitab ära hoida iga-aastaseid kõhuinfektsioone ja külmetusi. Tarvitasin seda preparaati kaks aastat tagasi C-Diffist põhjustatud soolepõletiku vastu ning alustasin uuesti selle võtmist peensooles tekkinud infektsiooni tõttu.  

Ei oska kusagilt alustada? Ärge kartke. Arvatavasti mõtlete, mida saate juba täna ära teha soolestiku mikrofloora heaks? Võtke asja rahulikult. 

Siin on 11 sammu, kuidas teekonda tervislikuma eluviisi poole alustada.

1. Täitke oma külmkapp ja sahver tervislikuma toiduvalikuga. 

2. Loobuge suhkrust ja asendage steviaga, vältige valget riisi ja nautige pruuni riisi või kinoad ning loobuge töödeldud jahutoodetest.

3. Mis kõige tähtsam, lisage oma igapäevatoitu ohtralt värskeid orgaanilisi puu- ja köögivilju.

4. Eelistage alati orgaanilist! Mida rohkem orgaanilist toitu tarbite, seda paremini end tunnete, kuna ei täida enda kõhtu pestitsiidide, antibiootikumide ja hormoonidega, mida leidub kõiges, jogurtitest köögiviljadeni.

5. Sööge tervislikku valgust, headest rasvadest ja kiudainetest koosnevat hommikusööki. 

6. Asendage töödeldud toidud kvaliteetsete terviktoitudega. Võtke margariini asemel kookoseõli ning ärge tarvitage rapsi- ja taimeõlisid. Vältige hüdrogeenitud rasva, mis on transrasv ja mida on peidetud erinevate nimede all paljudesse toiduainetesse. 

7. Vähendage stressi, leides aega lõõgastumiseks ja arvutiekraanist eemal viibimiseks. Kui ma saan teha seda New Yorgis, siis saad sellega kindlasti samuti hakkama! 

8. Kaotage oma elustiilist alkohol. 

9. Jooge filtreeritud vett orgaanilise sidruni ja kurgi ning veidikese aaloemahlaga.

10. Vältige töödeldud toiduaineid nagu sojapiim, sojaoad, enamik tofust ja teistest pakendatud sojatoodetest.

 11. Lisage prebiootilised toiduained. Prebiootikumid aitavad hoida häid soolebaktereid (probiootikume) ja toetavad seedeprotsessi. Võtke igal hommikul ja õhtul 1 spl õunaäädikat.

Mõelge, milliseid toite tarbite kõige enam ja seadke endale prioriteedid. Näiteks sööge alustuseks võimalikult palju orgaanilist toitu, alustades neist toiduainetest, mida oma perega kõige sagedamini tarbite.

Küsige oma arstilt probiootikumide võtmise kohta. Võtan ise kaks korda päevas Dr.OHHIRA® probiootikume ning need on minu jaoks suurepäraseid tulemusi andnud.  

Kindlasti tuleb koostööd teha toitumisnõustaja ja integratiivse meditsiini spetsialistiga, kuna mina jagan üldist infot, mille aluseks on minu enda kogemus probiootikumidega. See info ei ole mõeldud meditsiiniliseks nõuandeks. Sisu on ainult informatiivse otstarbega. Palun vestelge enne uute toidulisandite või probiootikumide tarvitamist oma integratiivse meditsiini spetsialistiga.

 

Healthy Apple by Amie Valpone 

Submit a Comment

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga